پیغام apple genuine parts

در بازار ایران با این پیغام ناعادلانه برخورد می شود. از نظر برخی این پیغام اصلا چیز مهمی نیست و از نظر برخی به معنی تعمیری بودن گوشی آیفون شماست.

این پیغام در قسمت About تلفن های های همراه اپل مشاهده می شود و نشان دهنده این است که صفحه نمایش یا هر قسمتی از تلفن همراه شما با قطعه مشابه و کاملا اصلی خود شرکت اپل تعویض شده است.

همچنین به علت اینکه اپل نمایندگی تعمیر خود را فقط به تعمیرکاران آموزش داده خود می دهد و از طرفی قطعات اصلی را نیز در اختیار آن ها می گزارد و احتمالا کسی امکان خرید ال سی دی و قطعات خالی از خود اپل را ندارد بنا بر این به احتمال بسیار بسیار قوی و در تمام مواردی که بنده مشاهده کرده ام این چنین تعویضی با قطعات اصلی اصلا در ایران ممکن نیست و در تعمیرگاه های مجاز اپل موسوم به اپل سرویس انجام شده است.

همچنین اگر قطعات گوشی با یک گوشی اصلی دیگر تعویض شود (اصطلاحا رو گوشی) باز هم از نظر اپل این تعویض استاندارد نیست و در تعویض های غیر استاندارد پیغام Unknown Part را نشان می دهد.

در تست های برنامه 3utools شما اخطاری مبنی بر تعمیری یا ایراد داشتن گوشی خود نمی بینید. چنین گوشی عملا از نظر کیفیت عملکرد هیچ تفاوتی با یک گوشی فابریک نخواهد داشت و قطعات آن با قطعات نو و اصلی جایگزین شده اند. بنابراین بسیاری در بازار این پیغام را اصلا ایراد نمی دانند و گاها از مشتری مخفی می کنند که متاسفانه این بلا بر سر بنده آمد و فروشنده وجود این پیغام را به من نگفته بود.

دسته ای دیگر در بازار (بیشتر زمانی که شما بخواهید تلفنتان را بفروشید) این اخطار را نشان دهنده تعمیری بودن گوشی شما می دانند. حق هم دارند ولی انصاف این است که باید بین تعمیر استاندارد توسط خود اپل و یا تعمیر توسط یک تعمیرکار کوچه بازاری تفاوت قائل شد. چرا که این اخطار در صورت تعمیر گوشی توسط تعمیرکار عادی با عنوان Unknown parts دیده می شود و بدیهی است تعمیر شدن یک گوشی توسط تعمیر کار عادی بسیار ایراد بزرگ تریست تا تعمیر شدن گوشی در نمایندگی خود اپل با قطعات اصلی.

بنابراین اگر گوشی شما این اخطار را نشان می دهد با خیال راحت بدانید که از نظر کیفیت و عملکرد هیچ تفاوتی با یک گوشی سالم ندارد. اما اگر می خواهید گوشی بخرید یا بفروشید حتما قسمت About گوشی را چک کنید تا چنین اخطاری نداشته باشد تا هم کلاه سرتان نرود و هم به خریدار موبایل خود مدیون نباشید.

در واقع این اخطار اکثرا منحصر به گوشی های همراهیست که قبلا خارج از کشور استفاده شده و آنجا تعمیر شده اند و سپس به عنوان واردات مسافری به صورت استوک به کشور وارد شده اند.

همچنین اگر به دنبال خرید گوشی نو هستید سعی کنید به سمت گوشی های واردات مسافری نروید و از گارانتی های معتبر استفاده کنید.


منتشر شده

در

توسط

برچسب‌ها:

دیدگاه‌ها

یک پاسخ به “پیغام apple genuine parts”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *